sobota, 3 grudnia 2011

Ajuga reptans 'Black Scallop'

Odmiana o pięknych, błyszczących, ciemnych liściach z charakterystycznymi burchlami. Nie rośnie jakoś bardzo szybko, więc i nie należy się obawiać że zagłuszy nam rośliny rosnące wokół.
Swoją roślinę kupiłem kilka lat temu na Wystawie Kwiatów w WPKiW za dosyć astronomiczną (jak na pojedynczą rozetę) kwotę 12zł. Obecnie jest znacznie tańsza, chociaż nie spotykam jest zbyt często w szkółkach i centrach ogrodniczych.


Odmiana dosyć charakterystyczna i unikatowa, chociaż z tego co wiem bywa mylona z najzwyklejszą 'Atropurpureą'.



Synonimiczną nazwą tej odmiany jest 'Binblasca', z którą spotkałem się kiedyś myśląc, że mam do czynienia z inną podobną odmianą. Ogólnie wspaniały zadarniacz, rośnie świetnie i w półcieniu i na stanowiskach słonecznych. Moja kępa trochę oberwała ostatniej zimy i dosyć długo nie umiała się pozbierać. Doszła do siebie dopiero dzięki deszczowemu latu i pod koniec sezonu mogłem z powrotem cieszyć się pięknym okazem tej dąbrówki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz