poniedziałek, 5 grudnia 2011

Heuchera 'Mocha Mint'

To cudo udało mi się przypadkiem dostać od znajomego właściciela szkółki roślin cieniolubnych. Sprowadził ją jako odmianę 'Venus', jednak szybko wyszło na to, że to nie ta odmiana. Po otrzymaniu zdjęć oferowanej rośliny, zamówiłem ją bez zastanowienia - pomyślałem, że nawet jeśli to kundel - to jakże piękny!
Później długo rozmyślałem "co ona za jedna?". Do głowy przychodziła mi tylko jedna myśl - 'Mocha Mint'. Jeden fakt podważał tą teorię, zakupiona przeze mnie żurawka nie miała różowej spodniej strony liścia...
Sprawa wyjaśniła się ostatecznie po miesiącu. Roślina posadzona na rabacie nieco zmieniła swój wygląd, a młode liście nabrały różowego koloru spodniej strony. Teraz wszystko się zgadza, a więc stałem się posiadaczem jakże cennej i rzadkiej odmiany!

wrzesień


Żurawka ta ma niesamowitą i niespotykaną kolorystykę - liście są srebrzyste z ciemniejszymi zielonymi nerwami. Kształtem są dosyć podobne do tych, które posiada odmiana 'Jade Gloss'. Tak, czy siak - absolutne cudo!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz