wtorek, 29 listopada 2011

Heuchera 'Lemon Chiffon'

Zamawiając tą żurawkę nie spodziewałem się niczego szałowego czy innowacyjnego - na zdjęciach w internecie wyglądała jak 'Lime Rickey'. W zasadzie to nawet nie do końca wiadomo skąd ta odmiana się wzięła. Niby firmuje ją gigant Terranova Nurseries, ale nie udało mi się znaleźć jej na stronie tej firmy. W tym roku po prostu pojawiła się w ofercie jednej z rodzimych firm mnożących rośliny in vitro - i właśnie z tego źródła ją mam. Dostałem ją w czerwcu, wraz z innymi nowinkami żurawkowymi.

darmowy hosting obrazków


Z takiego oto maluszka dosyć szybko wyrosła w ładną, niedużą kępę. Liście, przynajmniej początkowo, nie zaskoczyły mnie kolorystyką - ot kolejna limonkowa w typie chimerycznej 'Key Lime Pie; ładna, ale bez
szału.

darmowy hosting obrazków


Dopiero pod koniec sezonu, jej jesienno-zimowe wcielenie mnie zaskoczyło i ujawniło siłę i pełnię urody tej odmiany.

darmowy hosting obrazków


Liście dostały wyraźnego czerwonego żyłkowania, w typie 'Electry'. Okazuje się, że to odmiana jedyna w swoim typie. Tworzy małe, zgrabne kępki. Liście są bardziej powycinane i kędzierzawe. Rośnie ładnie i mam nadzieję, że dobrze zniesie pierwszą zimę u mnie w ogrodzie. Jeśli okaże się mniej chimeryczna niż inne "żółtki", to może być prawdziwym hitem w świecie żurawek!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz