poniedziałek, 28 listopada 2011

Heuchera 'Cherry Cola'

Mawia się, że dużo nowinek przychodzi do nas z "Ameryki". W jednych przypadkach to dla nas niezbyt dobre, w innych jest lepiej. W przypadku żurawek, cieszę się że istnieje Terranova Nurseries i myślę, że każdemu miłośnikowi tych roślin, znana jest ta nazwa. 'Cherry Cola' to jedna z wielu introdukcji 2011. Zachwyciła mnie subtelną kolorystyką, której jak dotąd nie spotkałem wśród tych roślin. Przywędrowała do mnie jako młodziak, wiadomo - z in vitro.

darmowy hosting obrazków


Ogólnie nie jest zbyt pokaźna, pojedynczy liść należy raczej do małych (w stosunku do innych żurawek). Kępa jest zgrabna, nie wyciąga się nadmiernie.

darmowy hosting obrazków


Bardzo podoba mi się jej zmienność kolorystyczna w trakcie sezonu, a do tego myślę że (przynajmniej jak na razie) nie ma konkurencji w tej tonacji barw.

darmowy hosting obrazków


Zaskoczyły mnie również jej kwiaty. Nie są, tak jak u wielu żurawek, mocno kontrastujące z liśćmi - są wręcz idealnie z nimi scharmonizowane, co daje wspaniały, nietypowy efekt. Wszystko wskazuje na to, że jest to kolejna niezastąpiona odmiana, którą warto sadzić w barwnych zestawieniach "z charakterem". Ja osobiście - polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz