środa, 30 listopada 2011

Heucherella 'Gunsmoke'

Odmiana przepiękna o bardzo rzadkiej szarej, metalicznej kolorystyce. Zachwyciła mnie od razy gdy ją ujrzałem i jakże cieszyłem się wiosną tego roku, gdy w końcu trafiła do mojego ogrodu. Niedługo potem dokupiłem drugą sztukę i postanowiłem sprawdzić jak ta żuraweczka będzie się sprawować na odmiennych (w sensie nasłonecznienia) stanowiskach.


Jedna powędrowała na stanowisko dosyć słoneczne, jako mocny kontrast dla innych zuraweczek. Druga rośnie w dosyć mocnym cieniu i ta łapie więcej czerwieni w trakcie sezonu. Ta na stanowisku słonecznym trzyma srebrzystą barwę.


Nazwa tej odmiany wiele sugeruje i przyznam, że jest wyjątkowo adekwatna. Żurawki i żuraweczki w ogóle mają dosyć spore szczęście do "normalnych" nazw, zwłaszcza odmiany amerykańskie - bo patrząc na przykład na nazwy jeżówek, to mam wrażenie że Amerykanom wszystko kojarzy się z jedzeniem...


Jak na żuraweczkę przystało szybko się rozrasta i w niedługim czasie tworzy ładne, zgrabne kępy.


Jesienią łapie sporo czerwonawych przebarwień, które nieco łagodzą jej chłodne, metaliczne oblicze. Ogólnie odmiana godna polecenia, zwłaszcza do barwnych zestawień żurawkowych. Póki co, ciężko ją będzie zastąpić - zwłaszcza, że żurawki w tej kolorystyce są bardzo trudno dostępne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz