sobota, 3 grudnia 2011

Ajuga reptans x tenorii 'Dixie Chip'

Cudo, cudo, cudo! Nie potrafię wyrazić słów uznania dla tej wspaniałej odmiany. Do niedawna mogłem sobie ją pooglądać jedynie na zdjęciach w internecie, gdyż nie dało się jej dostać w Polsce. W ogóle dąbrówki są u nas traktowane nieco po macoszemu, przynajmniej ja tak to widzę, a szkoda bo to piękne rośliny do zadarniania najniższych partii rabat i komponowania z wyższymi bylinami.
Pierwszą sadzonkę tej odmiany otrzymałem jesienią 2010 roku od znajomego, jednak jak większości dąbrówek - nie udało jej się przeżyć zimy. Kolejne sadzonki udało mi się zdobyć wiosną i mam nadzieję, że tym razem odmiana ta zagości u mnie na dłużej - najlepiej na stałe!



Podsumowując jest to dla mnie jedna z najciekawszych i najbardziej wartościowych dąbrówek. Rozrasta się dosyć ładnie, ale na pewno nie jest ekspansywna. Polecam ją nie tylko wielbicielom dąbrówek, ale wszystkim lubiącym nietuzinkowe rośliny!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz