piątek, 2 grudnia 2011

Heuchera 'Creme Brule'

W sumie niewiele jest żurawek, które komuś skojarzyły się z jedzeniem i od jedzenia właśnie pochodzi ich nazwa. 'Creme Brule' na pewno jest jedną z nich, ale w sobie coś takiego "smakowitego" - trzeba to przyznać. Słyszałem już wiele narzekań na żywotność tej odmiany; ponoć kaprysi i jest ciężka do utrzymania w ogrodzie. Ja swój egzemplarz kupiłem z 8 lat temu w pierwszym etapie zafascynowania ogrodem i wtedy nawet nie wiedziałem do końca, że to żurawka - tym bardziej nie wiedziałem jaka to odmiana. Po latach udało mi się dosyć łatwo ustalić odmianę, ponieważ jest bardzo charakterystyczna.

maj


Żurawka ta pięknie rośnie w moim ogrodzie i dzięki mocnej kolorystyce jest prawdziwą ozdobą rabat, wspaniale kontrastując z innymi roślinami.

czerwiec


Liście są delikatne wiosną, lecz z czasem stają się coraz bardziej skórzaste. Kolorystycznie jest to odmiana dosyć niezmienna w trakcie sezonu - dominują odcienie pomarańczu i delikatnej czerwieni.

wrzesień


Moja 'Creme Brule' rośnie na pół cienistym stanowisku w zasobnej glebie z domieszką torfu - i muszę przyznać, że ma się świetnie.W sumie to coraz ciężej dostać tą odmianę, nowinki w podobnej kolorystyce zdają się ją wypierać z rynku. Ja na pewno pozostanę jej wierny, skoro tyle lat niestrudzenie zdobi mój ogród!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz