piątek, 2 grudnia 2011

Heuchera 'Mocha'

Gdy na nią spoglądam, to zadaję sobie pytanie: jak można nie lubić żurawek pochodzących od H. villosa? Wydaje mi się, że 'Mocha' jest naprawdę bardzo wyjątkowa i nie da się jej zastąpić - a przynajmniej ja nie znam drugiej odmiany w tym typie. Posiadam ją dzięki uprzejmości znajomej, dostałem ją jako niewielki krótkopęd. Na szczęście jest to odmiana szybko rosnąca i w ten sposób z maleństwa posadzonego latem 2010 mam już sporą kępę, z której nieraz coś "uszczknąłem".

lipiec


Żurawka ta zdumiewa kolorystyką, zwłaszcza w okresie gdy łapie niesamowite czerwone refleksy.

październik


Myślę, że właśnie jesienią i zimą odmiana ta ma najwspanialsze wybarwienie, chociaż przez cały sezon jest niewątpliwie ozdobą rabaty.

maj


wrzesień


Odmiana stanowczo warta uwagi, wręcz niezastąpiona w każdej kolekcji. Nazwa bardzo adekwatna, świetnie oddaje wybarwienie liści tej rośliny. Gorąco ją polecam, zwłaszcza że o wiele prościej ją obecnie kupić!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz