wtorek, 29 listopada 2011

Heuchera 'Mars'

Jedna z żurawek z tzw. "serii planetarnej", do której zalicza się kilka spektakularnych odmian o nazwach przywodzących na myśl nasz Układ Słoneczny. Muszę stwierdzić, że 'Mars' zaskoczył mnie przede wszystkim SIŁĄ WZROSTU. Nie znam drugiej zarejestrowanej odmiany, która tak szybko rośnie. Kupiłem ją w czerwcu jako dosłownie kilkanaście listków na długich łodyżkach - nie wyglądała wtedy powalająco.

darmowy hosting obrazków


Już w lipcu wyglądała ładnie, wybarwiła się a kępa nabrała kształtu - wypełniła się liśćmi.

darmowy hosting obrazków


W sierpniu kępa zupełnie się zagęściła i przybrała już, właściwą dla odmiany, kolorystykę - która jednak nijak nie zgadza mi się z kolorami ze zdjęć z internetowych katalogów.

darmowy hosting obrazków


Jesienią mój 'Mars' nabrał już na tyle okazałych rozmiarów, że śmiało może konkurować z niektórymi żurawkami rosnącymi u mnie 2-3 lata!

darmowy hosting obrazków


Na pewno jest to odmiana warta posadzenia. Zobaczymy jak będzie z żywotnością - mam nadzieję, że bujny wzrost nie idzie w parze z szybkim wyradzaniem się tej odmiany i koniecznością częstego odmładzania. Jest srebrzysto-bordowe liście są delikatnie kryzowane, efektowne. 'Mars' oprócz tego, że szybko rośnie, osiąga spore rozmiary - warto zarezerwować dla niej nieco więcej miejsca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz