wtorek, 29 listopada 2011

Heuchera 'Vienna'

Dzisiaj zadano mi pytanie o to jakie znam żurawki w typie wybarwienia 'Georgia Peach'. Po głębszym zastanowieniu się, doszedłem do wniosku że stricte w tej kolorystyce znam jeszcze tylko jedną - odmianę 'Vienna'. Wychodzi na to, że pastelowy róż jest deficytowy w świecie żurawek, ale myślę że hodowcy nie dadzą nam długo czekać na kolejne takie odmiany.


Muszę przyznać, że 'Vienna' to odmiana na którą w tym roku najbardziej czekałem. Nie jest to nowość 2011, ale nie była wcześniej u nas dostępna - ponoć z powodu problemów z namnożeniem jej w in vitro.


Mój zachwyt wzbudziły jej zdjęcia na stronie hodowcy (a jakże! słynna Terranova!), zagościła u mnie w czerwcu i chyba od razu spełniła moje oczekiwania - była idealnie taka jak w internecie!


Po kilku miesiącach posiadania tej odmiany mogę stwierdzić, że przecudnie się wybarwia, jest zupełnie inna niż 'Georgia Peach'. Nie rośnie powalająco szybko ( na pewno wolniej niż konkurentka), ale nabrała już u mnie ładnego kształtu. Kolejna odmiana warta posiadania, chociażby ze względu na ten unikatowy kolor!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz